ZASADY GRY PANNA

ARTYKUŁ 1. ARENY I PIŁKA

1.1 Gra toczy się na obszarze co najmniej 5 m x 5 m, oraz maksimum
7 m x 7 m z dwiema bramkami o wymiarach co najmniej 80 cm x 40 cm i maksimum
100 cm x 60 cm. Zaleca się, aby bariery nie przekraczały 80 cm.

Zalecana oficjalna klatka panna ma 6 m średnicy z dwiema bramkami
90 cm x 50 cm. Obszar jest określony bandami w kształcie ośmiokąta, okręgu lub prostokąta, o wysokości 75 cm.

1.2 Obszar musi mieć widoczną tablicę wyników.

1.3 Podczas turniejów używać można jednego rodzaju piłek. Zalecane jest użycie piłki o niskim odbiciu i wielkości 4 lub 4,5.
Uwaga: na poziomie podstawowym mecze panny można rozgrywać gdziekolwiek; rozmiar boiska można dostosować do dostępnych
przestrzeni i nie ma potrzeby barier. Jednak oficjalne zawody muszą być w pełni zgodne z powyższą specyfikacją.

ARTYKUŁ 2. SĘDZIOWIE

2.1 Skład sędziowski musi składać się z co najmniej 1 sędziego i 1 asystenta. Zaleca się również, aby mieć 1 sędziego wideo.
2.2 Sędzia zajmuje się faulami i usterkami (patrz Artykuł 8) , oraz ogłasza wygraną poprzez Pannę (patrz Artykuł 6).

2.2 Asystent sędziego obsługuje zegar, liczy gole, oraz komunikuje wynik końcowy dla organizatorów turnieju.

2.3 Oficjalne zapisy wideo muszą mieć pełny widok boiska, z którego sędzia może skorzystać w celu podjęcia ostatecznej decyzji w razie potrzeby. Zaleca się, aby sędziowie stali tuż przed klatką.

ARTYKUŁ 3. POCZĄTEK GRY

3.1 Oczekuje się, że gracze podają sobie ręce na znak szacunku przed grą.

3.2 Rozpoczęcie meczu, następuje w momencie w którym dwóch graczy stoi tyłem do siebie na środku boiska, trzymając piłkę między plecami. W momencie rozpoczęcia gry przez sędziego, gracze mogą się odwrócić i walczyć o posiadanie piłki.

3.3 W przypadku falstartu, ukarany gracz traci posiadanie piłki.

ARTYKUŁ 4. FORMAT GRY

4.1 Mecz panna trwa minimum 3 minuty.

4.2 Istnieją dwa sposoby na wygranie meczu panna.

• Wygrana przez Pannę (patrz Artykuł 6)
• Zdobycie większej ilości bramek do końca meczu

4.3 Turnieje Panna 1 na 1 najlepiej rozgrywać poprzez rywalizację w fazie grupowej, a następnie w systemie pucharowym.

4.4 W przypadku remisu dogrywka jest rozgrywana tylko w fazie pucharowej (patrz art. 7).

4.5 W fazie grupowej należy użyć następującego systemu punktów:
-WYGRANA 3 punkty
-REMIS 1 punkt
-PRZEGRANA 0 punktów

Uwaga: wygrana przez pannę daje tyle samo punktów, co wygrana przez gole.

Jeśli dwóch lub więcej graczy posiada taki sam bilans punktowy,
poniższe kryteria służą do określenia, który gracz przechodzi do dalszej rundy:
A. Wygrane z powiązanymi graczami (porównania meczów bezpośrednich)
B. Ilość zagrań panna / otrzymane zagrania
C. Różnica bramek (z gier bez panny)
D. Większość zdobytych bramek (z gier bez panny)

4.6 Gracz przegrywa grę, jeśli jest nieobecny w wyznaczonym czasie
rozpoczęcia gry. W takim przepadku wynik meczu wynosi 5-0.

4.7 Jeśli gracz przerywa pojedynek w czasie gry z powodu kontuzji, jego przeciwnik może wygrać 5-0 lub zachować wynik z gry.

4.8 Kiedy piłka znajduje się poza boiskiem, zegar jest zatrzymany.

ARTYKUŁ 5. GOLE

5.1. 1 punkt jest przyznawany graczom za każdym razem, gdy piłka wpada w
bramkę przeciwnika, zaliczane są również bramki samobójcze.

5.2. Piłka nie może trafić w bandę jako ostatnią rzecz przed wpadnięciem do bramki.

5.3. Po zdobyciu bramki strzelec musi dać przeciwnikowi co najmniej 1 metr przestrzeni, chyba że przeciwnik rozpoczyna atak natychmiast.

Sędziowie mają ostatnie słowo na temat tego, co się dzieje i mogą zdecydować o przerwaniu gry.

ARTYKUŁ 6. PANNA

6.1. Panna ma miejsce, gdy piłka jest grana między nogami przeciwnika.

6.2. Nie możesz zrobić panny, chyba że jesteś w posiadaniu piłki.

6.3. Nie musisz odzyskiwać piłki po zrobieniu panny, by była zaliczona.

6.4. Nie jest to panna, jeśli piłka uderzy w bandę jako ostatnią rzecz
przed przejściem przez nogi przeciwnika.

6.5 Panna musi być zamierzona; sędzia przypisany do
gry, zawsze ma ostateczną decyzję.

6.6. Próba zdobycia bramki przez zagranie piłki między nogami przeciwnika nie może być uznana za pannę.

6.7. Nie uznaje się zagrania panna, jeśli piłka zostanie złapana przez przeciwnika między nogami, a następnie raz jeszcze kopnięta w celu jej przejścia.

ARTYKUŁ 7. DOGRYWKA

7.1. Jeśli mecz w fazie pucharowej jest nierozstrzygnięty, ogłaszana jest dogrywka.
Dogrywka trwa maksymalnie 1 minutę, w trakcie której można wygrać na 3 sposoby:
• Zagranie Panna
• Zdobycie 2 bramek przewagi nad przeciwnikiem
• Zdobycie większej ilości bramek po zakończeniu dogrywki

7.2. Dogrywkę rozpoczyna gracz, który był w posiadaniu piłki jako ostatni w regulaminowym czasie gry.

7.3. Jeśli wynik po dogrywce jest nadal remisowy, zarządza się grę
w nagłą śmierć, gdzie wygrywa osoba, która jako pierwsza strzeli bramkę lub panne.

7.4. W nagłej śmierci, gracze rozpoczynają pojedynek od środka na znak sędziego. (patrz Artykuł 3.2).

ARTYKUŁ 8 FAULE I PRZEWINIENIA

8.1. Sędziowie będą egzekwować każdy rodzaj nieuczciwej gry. Oni zawsze
mają ostatnie słowo.

8.2. Sędziowie mogą sprawdzać faule i przewinienia. Faule są odgwizdywane jako przerwa w grze, w czasie której zegar zostaje zatrzymany, a gracze zajmują pozycję, dopóki gracz nie rozpocznie gry ponownie. Przewinienie jest poważniejszym faulem, który jest liczony przez sędziów.

8.3. Po 3 przewinieniach każde kolejne skutkuje golem dla przeciwnika.

8.4. Nie wolno lekceważyć sędziego ani przeciwnika.

8.5. Dozwolony jest tylko ograniczony kontakt fizyczny. Pchanie i użycie siły, która zakłóca techniczną stronę gry, jest niedozwolone.

8.6. Jeśli faul lub przewinienie odbędzie się w sytuacji, gdy gracz strzelił gola, sędzia może zdecydować się na uznanie bramki.

8.7. Używanie rąk jest niedozwolone.

8.8. Przepychanie nie jest dozwolone.

8.9. Kontakt fizyczny w momencie wejścia na boisko powinien być zminimalizowany.

8.10. Próba wpływania na decyzje sędziów jest niedozwolona.

8.12. Granie pasywne i przeciąganie gry nie jest dozwolone.
Pasywność obejmuje granie głównie plecami do przeciwnika
i / lub uporczywe trzymanie piłki z dala od przeciwnika
bez próby zdobycia gola lub panny.
W takiej sytuacji sędzia podniesie rękę i wywoła grę pasywną – jeśli gracz nie reaguje w ciągu 3 sekund, otrzymuje przewinienie i piłka jest podana przeciwnikowi.

ARTYKUŁ 9. PRZEGLĄD WIDEO

9.1. Sędziowie mogą przerwać grę w dowolnym momencie i sprawdzić nagranie
wideo, o ile jest ono przygotowane, do pomocy w podejmowaniu decyzji.

PODSTAWOWE WARTOŚCI PANNA

Istnieją 3 główne wartości, które każdy gracz panna powinien starać się utrzymać.
Wartości są następujące:
A. szacunek / fairplay,
B. Kreatywność / rozrywka
C. Społeczność / nauka

RESPECT / FAIRPLAY

Podczas gry w pannę szacunek jest kluczowy, jak w każdym sporcie i pokazuje dobre nastawienie do każdego gracza, który staje twarzą w twarz, niezależnie od poziomu gry, jest bardzo ważny.

Jak większość ludzi wie i słyszała, szacunek zdobywa się, a nie otrzymuje. Oglądanie sposobu, w jaki traktujesz innych, da ci szacunek.
Szanowana gra jest pokazywana w grze panna, tj. uścisk dłoni z przeciwnikiem przed i po każdym meczu.

Niepisaną zasadą, ale przestrzeganą przez większość graczy panny, jest oddanie piłki swojemu przeciwnikowi, jeśli czujesz, że mogłeś ich niesprawiedliwie kopnąć lub popchnąć. Ten typ fair play w meczu jest świetnym znakiem i testem charakteru i jest chwalony przez większość na scenie, ulicy i turniejach i ostatecznie zyskuje się szacunek.
Upokarzające umiejętności, takie jak ściąganie spodenek / spodni przeciwnika, zdejmowanie czapki podczas meczu, nie słuchanie decyzji sędziego jest niedopuszczalne.
Otrzymanie panny może być upokarzające, więc dobra rywalizacja sportowa polega na otrzymywaniu jej w dobrym stylu jak i nie napawaniu się, gdy ją dajesz. To prawdziwy test charakteru.

KREATYWNOŚĆ / ROZRYWKA

Panna to wyjątkowa gra, w przeciwieństwie do innych, gdzie styl, fantazyjne rozgrywanie piłki i szalone umiejętności są prezentowane na najwyższym poziomie.
Pojedynki panna to spektakl, który przynosi ogromny i bardzo ważny aspekt rozrywki w grze. To z kolei przyciąga szereg kibiców, którzy oglądają i czekają na niespodziewane umiejętności uliczne, które mają zostać wykonane, aby uzyskać wynik bramkowy lub zdobyć najlepszą pannę.
Samo zdobycie gola jest świetne, ale w połączeniu ze stylem i kreatywnością może sprawić, że panna będzie naprawdę jednym z najlepszych, najbardziej rozrywkowych sportów do oglądania. Gracze Panna są zachęcani do kreatywności, innowacyjności i wyjątkowości, by móc się wyróżniać.

WSPÓLNOTA / NAUKA

Panna to gra rozgrywana indywidualnie, co często oznacza, że ​​ludzie o różnych religiach, lub różnych poglądach mogą trenować razem lub rywalizować. Dlatego społeczność uliczna jest integralną częścią wzrostu poprawy promocji sportu, kultury, i integracji społecznej na całym świecie.
Grupy takie jak Pannastreetz, Pannahouse, Pannahome, Alternative Soccer i wiele innych, pomoże zapewnić niezbędne wsparcie potrzebne do budowania społeczności ulicznych na poziomie lokalnym, krajowym i międzynarodowym poprzez warsztaty, filmy / media społecznościowe i konkursy.
Ważne jest, aby pozostać w kontakcie z tymi, którzy grają w pannę, ponieważ nie tylko pomaga to utrzymać informację i wiadomości o nadchodzących wydarzeniach, ale także pomaga graczom wspólnie trenować ucząc się od siebie izachęcać się nawzajem.
Tak rozwija się rodzina uliczna!